Visa att du deltar i forskningen!

Svartvit bild av två män. Den ena har vit skjorta och slips, den andra en labbrock. Foto. Wikimedia common
I år är det 100 år sedan Frederick Banting och Charles Best upptäckte insulinet. Foto: Wikimedia Common

Alla som deltar i våra studier bidrar till forskningen som syftar till att förhindra typ 1-diabetes och celiaki. Nu kan du medverka till att öka kunskapen om forskningen och få fler att delta.

Berätta att du deltar i forskningen!

Genom att publicera bilder på våra deltagare i sociala medier hoppas vi öka kunskapen om våra studier.

Du kan vara med på två sätt:

1. Vi publicerar bilderna i våra sociala medier.

• Ta en bild på ditt barn.
  • Fyll i samtyckesblanketten, ladda ned samtyckesblanketten här (pdf)
    Båda vårdnadshavarna ska skriva på. Glöm inte ange barnets namn.
  • Lämna bild + samtycke + motivering till varför du deltar (detta kan skrivas på samtycket) till din forskningssjuksköterska.

2. Publicera en bild i dina egna sociala medier.

• Skriv en rad om varför du valt att delta!
  • Tagga inlägget med #jagdeltar #t1d #celiaki.

Frågor?

Sara Liedholm, kommunikatör: sara [dot] liedholm [at] med [dot] lu [dot] se, 072/552 57 38.

Instagrams logotyp.

Följ oss på Facebook:

A World Without 1 - Sverige

Följ oss på Instagram:

@aworldwithout1_swe

Världsdiabetesdagen 14 november

Internationella Världsdiabetesdagen instiftades till minne av Frederick Banting (det var hans födelsedag) och Charles Best som upptäckte insulinet 1921. För sin upptäckt fick de Nobelpriset två år senare, 1923.